Friday 29 September 2017

Kombinasi Média Móvel


Jenis Muffler S Flow 038 Straight Flow. Perbezaan, Kebaikan Dan Keburukan Muffler adalah satu alat yang digunakan untuk mengurang kan bunyi ekzos kereta. Ia diletakkan biasanya pada hujung paip ekzos di belakang kereta. Secara am nya terdapat 2 jenis silenciador yang digunakan pasa kereta iaitu Silhueta Fluxo reto Dan Silenciador S - flow. Tetapi jenis silenciador yang digunakan pada kereta biasa yg baru adalah jenis s-flow. Ini adalah silenciador jenis ini sesuai untuk penngunaan harian bagi pengguna biasa. Saya akan menerangkan kebaikan dan keburukan kedua2 jenis silenciador. - ponto kuasa kereta berada di rpm rendah dan belh itu sesuai untuk penggunaan harian - menghalang pergerakan angin yang lancar kerana pergerakan angin yang berpusing dalam muffler - menghasilkan back pressure kepade motor lalu mennganggu aliran angin - kurang kuasa di rpm tinggi - aliran angin yang lebih Baik kerana angin hanya melalui silenciador tanpa berpusing - point kuasa berada di rpm tinggi oleh itu sesuai untuk digunakan di track - engine yang lebih responsif dan lebih pick-up - Bising berbanding S-Flow - menaikkan consumo de combustível - kurang kuasa di rpm rendah Tetapi keburukan Silenciador reto dapat diatasi dengan menggunakan silenciador. Silencer boleh di lekatkan dan dicabutkan pada bila2 masa kerana hanya diikat di hujung silenciador dengan bolt dan nut. Dengan penggunaan silenciador, consumo de combustível dapat dikurangkan sedikit dan bunyi bising dapat dikurangkan dengan banyak. Tambahan lagi kuasa di rpm rendah akan meningkat sedikit. Sumber. Sifu Azameel) Compartilhe e aproveite a equipe KDI suka berkongsi informações, dicas, gambar kereta modificado, bodykit dijual terkini, trend DIY modifikasi. Forum bincang mengenai masalah kereta, reparação de cara, enviando o nome de um grupo de panduan kepada pembeli dan pemandu. Kategori hangat kereta dot info: ÚLTIMA ESPECIFICAÇÃO DE VEÍCULOS NOVO COMPARAÇÃO MODIFIED CAR CARKK IMAGES GALERIA DICAS DIY TANYA KERETA MENSAL PROMOÇÃO MELHOR PROMOÇÃO AUTOSHOW EVENTOS ATUALIZAÇÃO Barang kereta terhangat: kit de corpo, rodapé, pára-choques, grade, spoiler, desempenho do motor, aro de esporte, Tayar Tópico hangat: Consumo de combustível kml, problema, serviço, teste, revisão, preço RM, kelab, kedai kereta Kereta baru terhangat: Saga BLM FLX SE, Myvi 1.3 1.5 SE, Viva, Alza, Exora, Preve, Vios, Cidade, Civic, Corolla Altis, Camry, Accord, Hilux, Livina, Triton, D-max, Inspira librador GT Pecah fibra pecah gelas, sudah baca harap komen dibalas. Terima kasih) 206 Respostas wahahaha. Keburukan straight flow boleh dikurangkan melalui silenciador. Gile ayat tegar. Apsal tak pakai evc so kalau jalan yang berbukit-bukau seperti genting highlands patut guna yang mana satu nk tnya 1jz auto mana sesuai pki ekzos s fluxo ker stright flow. dan tamanho paip ekzos yg sesuai. Utk kereta auto, s-flow lebih sesuai, kerana kereta auto memerlukan sedikit backpressure utk bfungsi dgn baik, kalau 1jz tu padrão kg, 2.58243 todo o caminho lpua tu satu s-flow silenciador dah cukup, configuração ni agak senyap n sesuai utk cidade dirigindo Satu lg option pakai 2.58243 tubulação 2.58243 bala de fluxo direto 2.58243 silenciador de fluxo direto, instalação de kalo ni top end kuat sikit tp low end x kuat, então utk city driving kuat sketla minyak ngan bising sket bunyi aku pakai gen2 campro 1.6 manual8230tahun 2004. skrg aku dh Extractor de tukar 4-2-1 n bala de caixa média jenis marco panjang 14 polegadas. Skrg tgh cari silenciador yg sesuai..bleh bagi cadangan silenciador jenis aper-yg sesuai utk kereta aku8230tq8230 masuk je silenciador mane2 pon, mesmo je, qualidade jela beza, x pon tentar cari marca marco je, tp cari s-flow dahla, senyap keta, Sedap bwak, tamanho jela bagi ngam2, kalo nk cari marca jepun tpi segunda mão ok jgak, arga start 200, tente cari tanabe medalhão hiper ke lain2 ke, xpon cari mugen yg pusing2 tu, ok gak tuh, bile high rev bru bising sket, membro Aku pakai kt vtec ok jer, power pon ok lg kat top kalo nk fluxo direto boleh jgak, tpi bising la sket, x pon kalo nk fluxo direto yg senyap sket cari yg tabung oval, senyap sketla, sume bgantung kpade, orçamento, configuração nak Keta utk mono e preferências pessoais Salam8230bro saya baru belajar8230.nk tanye apa fungsi manifold8230dan ada kesan tak kalau saya tuka colector 4-2-1 dengan kombinasi silenciador yg bunyinya memang bisisng. Coletor de escape atau nome lain morrer extractor, fungsi morrer nk combinar sume exaust gás dari cilindro ke tubulação escape..kalo 4-2-1 alcance de potência dkat baixo-mid rpm, maknenye torque bagus, sesuai utk unidade diária, kalo 4-1 Faixa de potência kat high rpm, sesuai utk keta arrasto atau track, tq ttg penerangan tu8230..nk tanye lg8230kalo pasang manifold 4-2-1 consumo de combustível akan naik ke. 82308230yg kt tengah ekzos tu nama sama antara colector dgn silenciador. Ada org ckp klo kita pkai yg ori (bhgian tgh) tu beter jgn buang atau jual pd kedai tersebut sbb harganya mahal causa dubuat drpd platinum..dan apakah fungsinya bhgian tgh tugt. Tolong beri tunjuk ajar8230.tq 4-2-1 x naik, biasanya keta padrão 4-2-1, kalo pasang manifold yg lebih cantik atau liso, powr akan meningkat dan fc pon akan reduzir sket, yang seu nome, morrer catalítico, atau Kdg2 org panggil catalyzer je, fungsi die bukan utk serap bunyi, tpi utk filter2 gas beracun, bende to sebenarnye reduzir desempenho keta, tpi perlu utk undang2 certo negara, kalo sayang ambiente jgnla cabut, walaupun ket aku dah tade :) arge mahal la kot , Sebab pakai platinum catalyzer akan menjejaskn performance keta8230.mcm mane tue. Lagi satu adakah filtro de ar dan ekzos ada hubung kait. Kalau soalan terlalu specific saya pon xleh jawab, tpi saya apenas boleh bagi cadangan. Bahador: nak modustied kereta ni terpulang kepada citarasa masing2, então saya xleh tolong, cuma biasenya org akan tuka open pod utk filtro, tuka ram pipe filtro, dan tuka silenciador e tubulação de escape, tu basics mods Gman: saya x npk cara nk buat bunyi Ala2 ferrari sebab tu semua dtg dari engine, bukan escape semata2 e kalau spectra saya tade idea. Talvez o amortecedor do s-flow do silenciador de tuka kepada ek kurang restrição sket Salam8230bro azameel8230.air filtro pon principal peranan gk ke utk pickup ekzosgt8230 ade kesan dari segi bunyi tak. 8230 ade sesetengah keta yg dh modificado8230ade bunyi mcm nariz kuar tue8230susah nk explicar kt cni8230mcm udara msuk ke dalam blk8230adakah itu kesan penggunaan filtro de ar. 8230 filtro de ar tak principal peranan dlm escape, tapi org biase combinar skali, entrada e exaustão, primeiro mod eg org biase buat ingestão dulu aka filtro etc. filtro de filtro de filtro de filtro de filtro de filtro de papel, tpi x kuat sgt, dgr sikiit2 je mcm Angin kena sedut bila tekan minyak kuat2, tp ldg2 tade beza bunyi pon, tpi respon keta sedap sket a kalo bunyi mcm nos tu sy pon x geti nk jwb sbb mcm2 jnis bunyi ade, ade bunyi turbo berpusing, mcm bunyi motor kpl terbang bru start Motor, ade bunyi yg pishh kachinggg..dua2 ni keta turbo je ade jap ko pakai gsr turbo kan. Tuka open pod dah boleh dgr bunyi turbo spool kuat sket escape plak 2.5inch todo o caminho muffler pasto satu, kalo nk poder pakai fluxo direto kalo nk senyap pkai s-flow. Kalo spectra aku x geti sgt, nk tanye pasal turbo bleh Salam8230bro8230sy tak pkai enjin turbo8230.gman tu bukan jiman8230org laen8230.sy pkai enjin saga LMST 2008 1.3 je8230..cuma nk tambah pickup enjin keta baru lg8230 kalo wat padrão modificado pd ekzos ngan ar Filtro adakah akan memberi keburukan pd enjin8230maksud saaya dlm jangka masa panjang owh silap tgk. Tade keburukan, kalo nk bg pickup sedap bolehla ubah escape ngan filtro adela beza sket akum, nk tanyer skit8230bagus ke silenciador s-type tapi outlet ala-satri gti tuapa procon compare única saída ngan duplo Saya pakai Perdana V6 auto. Apakah setup terbaik utk escape keta saya. Saya tak mau velocidade máxima, Hanya Mahu kan kereta lebih pegar amplo kuasa memotong. Como, kum bro sy skrg pkai waja 1.6 single cam auto. skrg sy dah tkr exzos jenis s-flow (hiper medillion) skgr ni sy ingin tkr paipping dr dpan hgga blkg. tp sy x thu yg mcm mane harus sy buat supaya power enjin Xhilang. lg 1 kalau sy tkr injector 1.6 ke 1.8 ada xapa2 perbezaan pd enjin kete sy. Kalau sy pakai camera ajustável pully. adakah ia akan homens datangkan masalah pd kete sy kemudian hari. Kalau sy upgerde enjin kete sy gila2.ada engrenagem auto sy blh tampung power enjin. 1.trotelbody pedana se. blh msk x ke enjin waja sy. Klu menggunakan silenciador reto ia kuat mkn mnyk atau chatice x Bro, eu tenho um fren que está usando um 8216uncang banana8217 múltiplo para o seu GSR. Para ele, ele dá mais poder. Isso é útil para um carro de NA diga Wira 4G62 Obrigado e eu acho que você realmente é útil. Não tenho a certeza pelo termo 8268uncang banana8217, mas eu suponho que seja o mesmo que o colector de banana ou o extrator. Se for, não será adequado para o motor NA, o colector tem a forma de uma banana porque a turbina precisa ser montada no extrator, por isso todos os 4 tubos de cada cilindro se combinarão em um tubo (que se parece com banana ) Onde a turbina está montada. Quanto ao carro de NA, a opção seria usar um extractor 4-1 ou um extrator 4-2-1, o que significa 4 tubos de cada cilindro para 2 tubos e depois 1 tubulação, ou de 4 tubos diretamente para 1 tubo para 4-1 Config. O 4-1 dará energia a rpm mais elevados (adequado para a condução da pista) e os 4-2-1 darão melhor poder a rpm de alcance médio (adequado para uso diário) Obrigado e eu estou grato. Eu deixo esses caras em D8217pro trabalhar nisso. Saudara8230 saya cadang nak tukar ekzos kereta. Saya guna gen 2 auto 1.6. Então, bole tak saudara bagi nasihat dari segi teknikal. Ada apa2 efeito colateral ka macamana dengan consumo de combustível Saya ade beberapa soalan, espero que seja membro KID yg ade jawapan .. 1. Manifold standard wira 1.6, 1.5 tu 4-1 ke8230 2. Kalau kite pakai manifold bukan NA, cam 4-2- 1 atau 4-1 yg kedai ekzos punya, kan kepanasan colector tu tersebar di dalam area enjin, ade yg suh kita pakai térmica wrap. Sape ade pape komen kalau kite tak pakai atau pakai térmica wrap tu, ape kebaikan dan keburukan nya em termos de prestasi enjin .. extrator padrão manual spatutnye 4-2-1 kalau auto plak 4-1 térmica wrap tu aku tade experiência tpi ape yg Aku dengarla motor de resposta lg elok la sebab angin exzos lg panas lg bagus tapi jgn bg morrer tsebar kat parts2 lain la keburukan tatau plak nk tnye klau wira standrt sesuai pakai piping saiz bape82308230 Bro mel .. Obrigado pela informação8230 Bro eder .. dari pengalaman Lah kan8230 Wira padrão 1.3, 1.5, 1.6 sohc sesuai pakai tamanho da tubulação 28243 ke bawah .. ade sesetengah pomen yg mais na modificação de NA kata pakai 1.58243 pun dah cukup8230 tapi pomen yg suke wat ekzos giler2 ni kata 1.88243-28243 paling cun katanyer8230 piping stndrt Saiz 1.6 cm ke82308230 extractor 4-2-1 dlm rm400 silenciador s fluxo dlm rm300 setup utk pickup. Oi pessoal, este K. Weng (kweng84..pls google my nick) Saya rasa 8216backpressure8217 yang dihasilkan oleh SFlow bukan hanya membawa keburukan tetapi kebaikan juga ada. Backpressure merapatkan pulso ekzos dan mengurangkan tenaga menolak ekzos keluar dari tubing disebabkan 8216teori vakum8217. Pulse ekzos yang rapat dengan yang lain dapat menarik sesama sendiri keluar dari piping ekzos. Oleh itu, SFlow boleh dipakai untuk kegunaan tertentu biarpun kereta itu transmisi otomatik atau manual. Melhores agradecimentos .. K. Weng 0125629713 (CallWhatsappSms) facebookpagesK-Weng-84GT-Custom-Exhaust201919523175324 Salam otai2 suma. Nk tnya skit. Sy pki keta vios 1.5 dlu rima padrão 158221 leh dpt 200kmh tpi semenjak tukar rim 168243 exzoz sflow n bullet. Top terus mandom 170 je. Mmmm cmne ya Saya cuma nak komen pasal statement en. Pesal tentang 8220pomen yg bijak2 lagi suka pakai carburetor8221. Benda ni ikut bajet bro, masa zaman saya principal Proton Knight dulu, mods enjin carburador je mampu. memang senang laju, boleh la dapat 200kmj. Tapi zaman dah berubah, enjin moden semua pakai injection. kena belajarlah. tak susah pun nk bg laju. Janji duit ada. Mcmana dgn twin loop muffler8230paling sesuai utk kereta manual ke auto saleha manaf diz: abg bro dan otai ekzos sekalian, saleha nk mintak pendapat ckit la .. saleha guna kereta persona elegence 1.6 manual stendet8230 apakah sistem ekzos paling terbaik yang saleha patt buat untuk memantopkan lagi Personagem de performance thata tu tenkiu8230 Aku guna waja 1.6 single cam..manual..enjin padrão extractor de kilang 4-2-1 tubagem direta dari extractor sampai silenciador centro bala amplificador catalítico semua dah buang fluxo de fluxo direto tubulação 1.88243 apenas ultrapassar jalan berbukti mmg melhor ..pickup mmg terbaik..naik bukit dan overtake masa mendaki tidak jadi masalah8230 org yang kena sobre tomar kena tahan telinga la8230.bising mmg bising..tp pickup mmg terbaik tetapi top8230sy awal2 no sinal pegi kiri laa8230hahaha salam bro. Saya pakai saga perang dr mahathir manual. Niat nak tukar tubing yang bunyi sesedap alam bila low rpm macam takda bunyi bila high rpm baru bunyi membobos tu keluor. Ada ke pipe cenggitu. Dan ada pikap serta top untuk piping yang saya nak buat ni. Maaf le tanya soalan merepek. Pasal ada certo benda yang saya tak faham kat perbincangan di komen2 terdahulu. Yang parte silenciador tu dah faham. Yang part tabung lah. Bala lah. Saiz lagi. Ha tu tak berapa nak faham. Harap dapat dibantu. Terima kasih. D oh 1 lagi. Adakah piping ni akan menyebabkan kereta barah minyak. Kalau nak balance kan macam mana. Minyak tak barah perfomance kereta tiptop. Nak principal enjin kita tak berduit. Tubulação principal jelah mampu. Huuu. Salam, Brokawe pkai keta toyota se limitado, enjin silvertop. sistem piping ape yg sesuai, klau kawe pkai tubulação 1.88243 ns flow, mcmmna ngan pick up n velocidade máxima morrer Bro kenny yunkdai área manakawe bru upgrade enjin silvertop kawe, pomen kawe cadangkan kawe tukar Tubulação 1.88243, fluxo de pastagem, manual keta kawe. Anggran bajet extractor utk 4-1 rm160 mnkala 4-2-1 rm200-250 klau siap nenas snag cte 4-1 bwah 200 4-2-1 bwah 300 bala tngah 1 bji klau pndek rm80-100 ikut jnis yg pnjang rm120-150 Ikut jnis gk. Blkang klau nk kasi perang pkai watanabe hrga anngran 250-400 tp ckup pkai spoonjs racing dlm 160-250 ikut jnis gk. Buat tmasuk upah. Klau área snwang buat dkt K1 sebelah petron jgn buat dkt Hung Pang kje nk mnipu je. Brang boleh dpt murah jadi mhal pdahal marca sma je. Snag ckp kdai bsar mhal coz dia carga upah pkerja dlam hrga brangan dia dlm snyap2 pas 2 plus upah lain lgi tu yg dri brang rm150 jdi 250. Bro S. Neo. Mnual ke auto Klau auto dpan pkai 4-1, tngah psang bala blakg watanabe kalu trovoada manual lbih kurang tpi klau nk btul2 perang lgi dpan 4-1, tngah trus paip xyah mufflerbullet trus blakg pakai colher js racing pun dh ngancam. Tp myak sndri Mau ingt. Pkai paip 2 inici untk standart klau turbo 2.5 inci3 inci. Klau nk btul2 ngancam gile lag dpn 4-1 tngah trus exzos tpi sndri mau ingt klau tknan kuat boleh sbbkan pistão bobos. ikut cara yg sya nyatakan primeiro pndangan tdi. Tq . Di sini sya nyatakan no. tel jika ada sebarang pertanyaanpndangan sila hubungi dtalian 019761936301112716844 (Azlin Nazri) Assalamualaikum semua .. Nak Tanya sikit .. Saya Pakai Kancil Turbo auto l6 padrão ... Haritue saya ad tukar tubulação s-flow 2 inci Tapi kurang bunyi Sikit .. Macam mana nak kasi bunyi dengung e pickup sikit

No comments:

Post a Comment